Само в 7DniBansko.bg

Мартин Петров няма вина за откраднатите му 4 милиона в “Булбанк! Ако банката не докаже, че сам си ги е източил, трябва да…

7 Dni Bansko24.11.201740690
булбанк

Когато някой сложи пари в банката, той е сигурен, че финансовата институция поема вина за всички щети. Все едно какво пълномощно го е накарал служителят на банката да подпише. Винаги служителят на банката го е подлъгал, защото клиентът не е длъжен да е банкер. Това коментира финансистът Емил Хърсев по повод източените близо 4 милиона на футболиста Мартин Петров от “УниКредит Булбанк”.

Има случай, в които клиентът е инициатор и съпричинител, тъй като в много случаи той се сговаря със служители на банката. Има такъв случай с един клиент, подсъдим по други престъпления и след това убит – Борислав Манджуков, който твърдеше, че е вложил 2 милиона долара в банка, но бе доказано, че такива пари не са влизали в трезора, а клиентът е действал с главния счетоводител и изпълнителния директор на банката и са ощетили институцията. В много случаи се оказват замесени и двете страни – и банковият служител, и клиентът, разказа Хърсев.

 В над 90 на сто от случаите, банката възмездява клиента. Банката заявява, че е готова да понесе вредата и проверява дали самият клиент не е съучастник в случая, отсича финансистът, който допълва, че в Европа също се случват подобни неща.

Не мога да повярвам, че подобно грабителство може да се стигне в държава от ЕС, коментира вчера самият футболист.

Когато служител на банката е извършил подобно нещо като в случая с Мартин Петров, клиентът няма никаква вина. Около 6 милиарда долара годишно са измамите с всякакви банкови инструменти. Банковата система в света губи толкова от измами, посочи Хърсев.

Както стана ясно, служителка, която е уволнена преди 10 месеца, е точила от сметките му над 400 пъти, но не е престанала и през тези месеци да подава информация на клиента си.

Все още от “УниКредит Булбанк” не са изразили позиция по случая.